مدیرعامل :   09133128506  -   09140326803     (آقای نیرومند)                                                

برند معتبر سفال و سرامیک برای استفاده روزمره

برند معتبر سفال و سرامیک برای استفاده روزمره

انتخاب سالم‌ترین ظروف سفالی برای استفاده روزمره و شناسایی برندهای تولید کننده، یکی از دغدغه‌های خریداران است. در میان همه برندها که نقش مهمی در تولید ظروف سفالی دارند، برخی دارای شهرت بیشتری هستند؛ اما بهترین برندهایی این ظروف را تولید می‌کنند کدامند؟ این مقاله به شما کمک می‌کند درهنگام خرید ظروف سفالی برای استفاده روزمره، بهترین انتخاب را داشته باشید.

هنگامی که شما می‌خواهید ظروف سفالی تهیه کنید، چه رسمی و چه برای استفاده روزمره، انواع مختلفی از این ظروف برای انتخاب وجود دارند. برای تصمیم‌گیری بهتر و انتخاب سالم‌ترین ظروف، 5 برند برتر را به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ تا با ویژگی‌های خاص تولید هر یک از این برندها آشنا شده و با قاطعیت تصمیم بگیرید.

ماه فروز

برند ماه فروز از برندهایی است که انواع ظروف سفالی و سرامیکی را تولید می‌نماید. گروه تولیدی هنری ماه فروز در سال 1390 فعالیت خود را با تولید محصولات سفالی و سرامیکی آغاز نمود. این مجموعه در فضایی حدود هزار متر مربع در دو بخش تولید لوازم سرامیکی، انواع آجر و کاشی با بدنه و لعاب خاص، کار خود را ادامه داد. ماه فروز بر اساس ایده زندگی رنگی هدف خود را متوجه محصولات مورد استفاده در زندگی روزمره نموده و در روند تولید، ایده آشپزخانه رنگی را به عنوان هدف اولیه خود قرار داده است. ساخت لوازمی سرامیکی و بدون سرب که با اطمینان در زندگی روزمره مصرف شوند از مهمترین اهداف ماه فروز است. هدف دیگر گروه تولیدی ماه فروز حضور زیبایی در زندگی روزمره بوده و اساس و مبنای نظری دیدگاه خود را در روند تولید، بر پایه نگاه به کیفیت زندگی و قابلیت اندیشیدن در این حوزه قرار داده است.

آقای امید قجریان فعالیت خود را در سال 1390 با تاسیس برند ماه فروز با تمرکز بر تولید محصولاتی از جنس سفال و سرامیک آغاز نموده است. گروه تولیدی هنری ماه فروز در فضایی حدود هزار مترمربع در دو بخش تولید لوازم سرامیکی و انواع آجر، کاشی با بدنه و لعاب خاص، فعالیت می‌کند. برند ماه فروز بر اساس ایده زندگی رنگی هدف خود را متوجه محصولات مورد استفاده در زندگی روزمره نموده و در روند تولید، ایده آشپزخانه رنگی را به عنوان هدف اولیه خود قرار داده است. بخش تولید برند ماه فروز در حال حاضر با 10 هنرمند محصولات خود را تولید می‌نماید. این برند با ترکیب ‌بندی و استفاده از برچسب‌های طرح‌دار و رنگی به زیبایی آثار خود افزوده و سفال‌هایی با رنگ‌های خاص و منحصر به فرد را در اختیار علاقه‌مندان به این هنر قرار می‌دهد. زرد، صورتی، آبی، فیروزه‌ای، قرمز و... از انواع رنگ‌هایی هستند که در سفال‌های برند ماه فروز دیده می‌شوند.

در ساخت محصولات برند ماه فروز از لعاب قلیایی غیر سربی استفاده شده و کاملاً سلامت است. بدنه اولیه از نوعی گِل‌ رس بوده که به‌دلیل آهن زیاد با مقاومت بالا ساخته می‌شود. این نوع گِل پس از پخت، از استحکام زیادی برخوردار بوده و سبک است. سفال‌های ماه فروز هم زیبایی دارند و هم سبک و مقاوم‌اند و هدف این برند در تولید محصولات سفالی ماه فروز استفاده روزمره از این ظروف است. یکی از دلایل مهم در پرفروش بودن محصولات برند ماه فروز تنوع رنگی و طرح‌هایی است که در تولید این محصولات سفالی از آن استفاده می‌شود.

 انواع ظروف سفالی برند ماه فروز عبارتند از: تخته پنیر، انواع بشقاب، پیش دستی، انواع کاسه، دیس، ظرف حبوباب، ظرف کره و پنیر، نمکدان، شات اسپرسو، لیوان.

این برند با استفاده از طرح‌هایی خاص باعث شده تا بر جذابیت محصولات ماه فروز افزوده شود و محصولات این برند شبیه دیگر محصولات سرامیکی تولیدکنندگان دیگر نباشند. سفال‌های زیبای ماه فروز علاوه بر اینکه دکوری و تزیینی هستند، مصرفی بوده و برای استفاده روزمره بسیار مناسبند. این ظروف رنگی زیبا با رنگ‌های جذاب چیدمان میز پذیرایی شما را زیباتر نموده و به‌دلیل نقش و رنگ‌های جذاب، یک هدیه خاص به شمار می‌روند. این ظروف قابل استفاده در ماشین ظرفشویی بوده اما هرگز آن را در مایکروفر قرار ندهید.

میبد مروارید

برند میبد مروارید از قدیمی‌ترین برندهای تولید ظروف سرامیکی است. این برند با مدیریت آقای کمال زارع در سال 1366 در شهر میبد ثبت شد و تولیدت این برند روانه بازار گردید. این مجموعه در حال حاضر با بیش از 70 نفر پرسنل و سوله‌‌‌‌ای با متراژ 1000 متر، به فعالیت و تولیدات خود ادامه می‌‌‌‌دهد.

محصولات میبد مروارید، با خاک سفید با دمای پخت 1200 درجه تولید می‌گردد. این محصولات بدون سرب بوده و کاملاً سلامت است. نقوش این ظروف به صورت زیر لعابی کار شده و طرح آن‌‌‌‌ها قدمتی دیرینه دارد. قدمت سفالگری در شهر میبد به هزاره سوم قبل از میلاد می‌رسد. جنس خاک رُس یزد ترکیبی از خاک‌های رُس روشن است. خالص‌ترین خاک رُس در محدوده میبد بوده که از گذشته باعث رونق صنعت سفالگری و سرامیک سازی در منطقه شده است.

در برند میبد، نقوشی که روی سفال‌ها به چشم می‌خورد تصویر خورشید است که درواقع از خورشید درخشان کویر الهام گرفته شده و به صورت زن نقاشی می‌شود. این طرح در اصطلاح خورشید خانم نام دارد. تصاویر دیگری در سفال میبد دیده می‌شود گل‌های تزیینی، ماهی و پرنده است که به نظر می‌رسد ماهی را به کنایه از آب نقش می‌زنند که در این منطقه اهمیت حیاتی دارد. این نقوش بیشتر با رنگ‌های آبی، سبز، زرد و خطوط ظریف سیاه نقاشی می‌شود که از اصالت و زیبایی خاصی برخوردار است.

نقوش شکسته مربع و لوزی در تزیینات سفالینه‌های میبد بسیار کاربرد داشته و در واقع جزء یکی از نقوش اصلی در تزیینات سفالینه‌ها است. بسیاری از سفال‌های میبد را با نقوش مربع و لوزی شکل با ضربدری در میان مربع شناخته می‌شود. این نقش در سفالگری به چادرشبی معروف است که شباهت زیادی به نقش ترکه سبد دارد. این نقش یکی از نقوش خاص میبد است، بر روی اکثر آثار به خصوص ظروفی که در زندگی روزمره کاربرد بیشتری دارند دیده می‌شود. در رنگ آمیزی این نقش بیشتر رنگ‌های آبی و قهوه‌ای کاربرد دارد که بر روی زمینه سفید انجام می‌شود. مربع‌ها به صورت یک در میان رنگ آمکیزی شده و بدون رنگ هستند و در این در مربع‌های بدون رنگ، قطرهای مربع رسم می‌شود. رسم قطرهای مربع و تراکم آن باعث می‌شود که نقش خطوط راست جلوه بیشتری داشته باشد. نوارهای باریک حاوی اشکال لوزی، در حاشیه این طرح بر زیبایی آن می‌افزاید.

خاک مورد استفاده برای ساخت برند میبد مروارید، بومی بوده و فرمشان به شیوه کاملاً سنتی و با چرخکاری دستی انجام می‌‌شود. پس از پخت اول در در کوره با دمای 1000 درجه، رنگ‌‌های لعابی به شیوه غوطه‌‌وری و سپس نقاشی با قلم‌‌مو، بر روی کار اعمال می‌‌شود. سپس ظروف مجدداً وارد کوره شده و در دمای 1200 درجه سانتیگراد حرارت می‌‌بینند. این برای سرو هرگونه خوراکی و آشامیدنی گرم و سرد مناسب هستند. این محصولات دارای کاربردهای متنوع بوده و امکان خرید آن‌‌ها به صورت تک یا سرویس کامل، امکان‌‌پذیر است. این ظروف قابلیات شستشو در ماشین ظرفشویی و قرارگیری ماکروویو را دارند.

 انواع ظروف سرامیکی برند میبد مروارید عبارتند از: انواع بشقاب، پیش دستی، انواع کاسه، انواع دیس، سینی مزه، پارچ، لیوان، فنجان و نعلبکی، سینی و هفت سین.

فروش آجرسفال نسوز

سویلا

برند سویلا محصولات سفالی با ساختاری مدرن و امروزی تولید می‌کند. این برند توسط خانم سویل کریم‌‌‌پور در سال 1387 در ارومیه راه اندازی شده و تا به امروز به تولید در زمینه سفال و سرامیک فعالیت دارد. ظروف سفالی سویلا، با استفاده از گِل نخودی همدان کاملاً بصورت دستی (بدون قالب و ریختگی) فرم‌دهی می‌شوند. به‌همین دلیل شکل‌دهی تفاوت فرمی در ظروف با یکدیگر وجود دارد. این ظروف در 4 یا 5 تکنیک متفاوت پخته می‌شوند و به‌دلیل پخت اولیه بالا از استقامت و استحکام بالایی برخوردارند. مراحل پخت محصولات این برند شامل: پخت بیسکوییت در 980 درجه، پخت اِنگوب در 980 درجه، پخت لعاب در ۹۹۰ درجه، چاپ ترانسفر در ۸۰۰ درجه و لعاب طلا در ۷۵۰ درجه در کوره است. لعاب‌‌‌ها کاملا دست‌‌‌ساز و با فرمولاسیون خاص تولید شده که همگی کاملاً فاقد سرب هستند.

سویل کریم‌‌‌پور، متولد 1362 و ساکن شهر ارومیه بوده و فارغ التحصیل رشته صنایع دستی از دانشگاه هنر اسلامی تبریز است. این هنرمند دوره تحصیلات تکمیلی را در رشته طراحی سرامیک و شیشه در دانشکده هنر معمار سنان در استانبول گذرانده است. خانم کریم پور در زمینه لعاب‌‌‌های هنری دست‌‌‌ساز و شیمی لعاب تخصص دارد.

ظروف سفالی برند سویلا با تکنیک ورقه‌ای (اسلب) ساخته شده و با دست به فرم دلخواه می‌رسند که این تکنیک بر جذابیت ظروف افزوده است. لعاب ظروف طلایی، طلا با عیار 11 بوده و قابل شستشو است. از این ظروف سفالی، برای سرو انواع غذا و خوراکی‌های سرد و گرم می‌توان استفاده نمود.

انواع ظروف سفالی سویلا عبارتند از: انواع بشقاب و انواع کاسه ، اردورخوری و قاشق.


آوند

کارگاه سفال آوند در بهار سال 1396 خورشیدی در تهران، توسط کارشناسان رشته‌ی صنایع دستی با گرایش تخصصیِ سفال، تاسیس و شروع‌ به‌کار نمود. مهمترین ویژگیِ آثار «کارگاه سفال آوند»، استفاده از مواد باکیفیت، تأکید بر دوام‌ و زیبایی و همچنین کاربرد آسان و ظرافت در طراحی‌ست تا آنجا که تولیدات این استودیو می‌تواند به‌عنوانِ آثار دکوراتیو نیز استفاده شوند. برند آوند تاکنون موفق به تولید محصولاتی پرطرفدار و در عین حال با کاربردی ساده و زیبا شده است.

برند آوند از برندهایی است که ظروف سرامیکی با رنگ و لعاب منحصر به فرد تولید می‌نماید. ظروف این برند ابتدا به صورت قالب گیری و ریختگی ساخته شده و پس از اضافه نمودن ملحقاتی نظیر دسته، پایه و تزیینات با حرارت 1000 تا 1050 درجه در کوره تبدیل به بیسکوییت می‌شوند. بدنه سفید رنگ ظروف برند آوند در مرحله دوم توسط لعاب دست ساز و فرموله شده توسط هنرمندان پوشانده شده و برای بار دوم به کوره می‌روند. لعاب ظروف این برند بدون سرب بوده و کاملاً سلامت است. رنگ آبی منحصر به فرد این برند که با تکنیک شُره به‌کار رفته زیبایی خاص و منحصر به فردی را به این ظروف می‌بخشد.

هنرمندان گروه هنری آوند آقای نیما حکیمی و خانم‌ها مهتاب فتاحی و طیبه نیازی هستند. آقای نیما حکیمی کار حرفه‌ای سفال را از سال 92 شروع نموده به همراه خانم مهتاب فتاحی و خانم طیبه نیازی دوست، آثار سفال و سرامیک با تکنیک چرخکاری، قالبی و ریخته گری تولید می‌نمایند. این هنرمندان فرهیخته که همگی فارغ‌التحصیل رشته صنایع دستی با گرایش سفال و سرامیک از دانشگاه هنر هستند، با بهره‌گیری از تکنیک‌های مختلف لعاب، آثاری خاص و منحصر به فرد را عرضه می‌کنند.

انواع ظروف سرامیکی برند آوند عبارتند از: سرویس سرامیکی، آبکش، انواع کاسه، نمکدان و اردورخوری.


تکوک

برند تکوک یکی از برندهایی است که ظروف سفالی با نقوش سنتی و اصیل ایرانی تولید می‌نماید. ظروف سفالی این برند به روش نقاشی زیر لعابی تولید می‌شود. بر روی ظروف نقوش هندسی، نقش انار، گل فرنگ، بافت تاریخی و نقوش کودک به‌کار می‌رود. نقوش هندسیِ لوزی شکل، نشانه‌ای از حرکت آب در یک حوضچه بوده و انار نماد زن، باروری و زایش است. این نقوش از دیرباز بر روی سفالینه‌ها، فرش و گلیم وجود دارد. نقش‌های قرینه و تکرار شونده، با تکرار، نظمی زیبا به وجود می آورند و این نوع ترکیب‌بندی بیانگر حس هم‌دوستی و محبت است. در روش نقاشی زیرلعابی ابتدا نقش بر روی سفال و سرامیک کشیده شد، سپس ظروف لعاب خورده و در کوره با حرارت بالا پخته می‌شود؛ به‌همین دلیل ظروف علاوه بر زیبایی، از استحکام بیشتری برخوردارند.

انواع ظروف سفالی برند تکوک عبارتند از: بشقاب، پیش دستی، کاسه، لیوان، پارچ، فنجان و نعلبکی.

خانم فاطمه نسرین فارغ‌الاتحصیل رشته فرش در گرایش طراحی بوده و به همراه آقای دهقان نقوش سنتی فرش را با توجه به نماد و مفهوم آن‌ها بر روی ظروف سفالی به‌کار می‌برند. این زوج هنرمند، از سال 1393 محصولات خود را با برند تکوک تولید و عرضه نموده‌اند. ظروف سفالین دست ساز نسرین با چرخ سفالگری ساخته شده است. طراحی‌‌ها کاملا دستی بوده بر روی ظروف با رنگ‌‌های استین و اُخرا اجرا می‌‌شوند. این ظروف با دمای پخت 1000 درجه سانتیگراد، برای سرو خوراک و نوشیدنی کاملا مناسب هستند. یکی از دلایل پر فروش بودن ظروف سفالی تکوک اینست که در تولید آن‌ها از لعاب گیاهی و بدون سرب استفاده شده است.

فروش آجرنما نسوز سفال لفتون

 

images 1  آدرس مرکز فروش : اتوبان معلم ( اصفهان - شاهین شهر ) بعد از پل هوایی گز به

        سمت اصفهان اولین فرعی                   

         مدیرعامل : 09133128506 -09140326803    ( آقای نیرومند )    

         تماس جهت هماهنگی: 09925431742                       ( خانم باقری )     

             تلفن کارخانه : 03145711350   

نقشه گوگل

درباره ما

شرکت بازرگانی سپهر سفالین نیرومند با داشتن سالیان زیاد تجربه در امر تولید و فروش انواع آجر و ارائه مشاوره به تمام هم میهنان عزیز در سرتاسر ایران می باشد. این شرکت خود را موظف میداند که نسبت به مشتریان عزیز بهترین ها را فراهم و در کمترین زمان درخواست مشتری ارسال گردد.    جهت هماهنگی: 09925431742   خانم باقری           تلفن کارخانه : 03145711350

Top