مدیرعامل :   09133128506  -   09140326803     (آقای نیرومند)                                                

آموزش معرق کاشی روی سفال

آموزش معرق کاشی روی سفال

آموزش معرق کاری و معرق کاشی روی سفال از آموزشهای کاربردی، مفید و زیباست ک می‎تواند برای هر شخصی کاربردی متفاوت، جذابیت ها و زیباییهای خاص خودش را داشته باشد. می توان از این هنر زیبا برای خود اشتغالی استفاده کرد، و یا برای سرگرمی و ساختن وسایلی زیبا و متفاوت، و نوساختن برخی لوازم کهنه و قدیمی منزل.
در این مقاله سعی بر این است که معرق کاشی روی سفالبه شما عزیزان و همراهان گرامی وبلاگ هنری، آموزش داده شود. در ابتدای کار بهتر است کمی با هنر معرق کاشی آشنا شویم.
معرق کاری هنریست که از قطعه‌های بریده شده کاشی نقوش مختلفی را از رنگ‌های متفاوت میتراشند و در کنار یگدیگر قرار می‌دهند و به شکل تصاویر و قطعاتی بزرگ در آورده، روی سطوح مورد نظر مانند ظروف سفالین، تابلو، دیوار و … نصب می‌کنند. این نقوش گاهی از نقش‌های گره‌کشی و گاهی نیز از نقوش مختلفی همانند گل و بوته های اسلیمی‌، و … تشکیل می‌شوند.
معرق کاشی شکسته، یا تکنیک موزائیک شکسته از کنار هم گذاشتن تکه‎های شکسته کاشی، موزائیک، شیشه، سنگ، سرامیک، پوسته تخم مرغ و … ساخته می‎شود.
شما با استفاده از این تکنیک زیبا و خلاقانه می‎توانید بر روی ظروف سفالین، میزها و کمدهای قدیمی و کهنه روکشی زیبا و چشم نواز ایجاد کنید.یا به قاب عکس‎ها و قاب آیینه های قدیمی منزلتان جلوه ای زیبا و تازه بدهید. و یا قسمتی از دیوار آشپزخانه، حمام، یا اتاقهای خانه تان را با کمک این هنر و تکنیک جذاب، زیباسازی، تعمیر و نوسازی کنید.

لوازم مورد نیاز برای معرق کاشی روی سفال:

• کاشی در رنگ‌های مورد نیاز

• انبر مخصوص معرق کاشی

• چسب کاشی

• چکش برای خرد کردن

• ملات مخصوص برای زهکشی

• گلدان یا ظرف سفالی مورد نظر ( ظرف خام  )

• ماژیک  یا مداد

• مداد رنگی یا پاستل

• طرح مورد نظر

مراحل انجام معرق کاشی روی سفال:

پس از تهیه لوازم مورد نیاز برای انجام معرق کاشی روی سفال، نوبت به شروع مراحل ساخت می‌رسد. ما برای این آموزش، معرق کاشی بر روی گلدان سفالی را در نظر گرفته ایم و از یک گلدان سفالین برای این کار استفاده می کنیم.

ابتدا پیش از شروع کارتان باید گلدان سفالی یا هر وسیله دیگری را که مایلید این تکنیک زیبا را بر روی آن پیاده کنید، خوب تمیز نمایید.

فروش آجر نما نسوز سفال

مرحله اول:

ابتدا در مرحله اول باید کاشی‎ها و سرامیکهایی را که برای این کار در نظر گرفته ایم را خرد کنیم تا برای نصب و چسباندن بر روی گلدان آماده شوند. اگر می‎خواهید معرق کاشی بر روی سفال را برای درآمدزایی و به تعداد زیاد انجام دهید، بهتر است که کاشی های زیادی را خرد کنید و آنها را به صورت آماده شده برای کار نگهداری نمایید.
برای خرد کردن کاشی‌های بزرگ، می‎توانید آن‌ها را بین دو لایه پارچه قرار دهید و آرام با چکش ضربه وارد کنید تا کاشی‎ها شکسته شده و به قطعات کوچکتر تقسیم شوند. برای خردتر شدن قطعات نیز می‌توانید از انبر استفاده نمایید.

مرحله دوم:

در مرحله دوم طرح مورد نظرمان را بر روی گلدان منتقل می کنیم یا با استفاده از مداد رنگی یا ماژیک آن را روی گلدان می‌کشیم.

مرحله سوم:

در مرحله سوم از کار، با استفاده از مداد رنگی یا پاستل، سطح کار را با رنگهای مورد نظر مشخص و علامتگذاری می‎کنیم. تا در زمان نصب کاشی ها کار برایمان آسان‎تر باشد.

مرحله چهارم:

در این مرحله از انجام کار معرق کاشی روی سفال ، نصب کاشی‏ها را آغاز می‌کنیم. ابتدا مقداری از چسب را بر روی قسمت مورد نظر زده، سپس شروع به چسباندن خرده کاشی های مربوط به همان رنگ بر روی قسمت چسب زده شده می‎نماییم.
برای چسباندن کاشی‎ها دقت داشته باشید که حتما لبه کاشی بر روی خطوط قرار بگیرند و بچسبانید. نه بیرون از خط باشد و نه با فاصله، در داخل خطوط. لبه بیرونی خرده کاشی حتما باید بر روی خط قرار بگیرد.
نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که حتما باید به هنگام چسباندن خرده کاشی‎ها، در میان آنها فاصله بگذارید.

مرحله پنجم:

پس از اتمام کار چسباندن کاشی ها، باید روی کار را با کمک ملاط یا همان خمیر بند کشی، زهکشی کنیم. ملات را روی کار کشیده و بعد از خشک شدن ملات، آن ها را از روی کاشی ها پاک می‌کنیم. ملات مخلوطی از سیمان سفید یا سیاه به اضافه پودر سنگ هست که برای بند کشی بین قطعات استفاده می شود.

برای آشنایی بیشتر و فراگیری روش ساخت و تهیه ملات مخصوص معرق کاشی می‌توانید به آموزش درست کردن خمیر بندکشی در سایت هنری مراجعه کنید.

پس از زهکشی و بندکشی کردن گلدان ر باید حداقل به مدت یک روز تا دو روز به کناری بگذارید و زمان دهید تا خوب خشک شود. پس از آن می توانید درون آن را با خاک پر کنید و گیاه مورد نطرتان را در آن بکارید.
حالا دیگر گلدان زیبای ما در اینجا آماده شده و کار آموزش معرق کاشی روی سفال به پایان رسیده است. امیدوارم این آموزش برایتان مفید بوده باشد و بتوانید با استفاده از آن و بنا به سلیقه خودتان وسایل و لوازم زیباتری را برای منزلتان بسازید. یا با استفاده از این تکنیک، هدایا و لوازم زیبایی را برای دوستان و عزیزانتان بسازید و به آنان هدیه دهید. حتی می‎توانید در صورت علاقه و تمایل از این تکنیک و هنر زیبا برای اشتغال‎زایی و کسب درآمد نیز استفاده نمایید.

فروش آجر نما نسوز سفال

images 1  آدرس مرکز فروش : اتوبان معلم ( اصفهان - شاهین شهر ) بعد از پل هوایی گز به

        سمت اصفهان اولین فرعی                   

         مدیرعامل : 09133128506 -09140326803    ( آقای نیرومند )    

         تماس جهت هماهنگی: 09925431742                       ( خانم باقری )     

             تلفن کارخانه : 03145711350   

 

نقشه گوگل

درباره ما

شرکت بازرگانی سپهر سفالین نیرومند با داشتن سالیان زیاد تجربه در امر تولید و فروش انواع آجر و ارائه مشاوره به تمام هم میهنان عزیز در سرتاسر ایران می باشد. این شرکت خود را موظف میداند که نسبت به مشتریان عزیز بهترین ها را فراهم و در کمترین زمان درخواست مشتری ارسال گردد.    جهت هماهنگی: 09925431742   خانم باقری           تلفن کارخانه : 03145711350

Top